Nejčastější otázky a odpovědi k platební bráně

Jak probíhá platba u platebních tlačítek bank?

U platebních tlačítek bank je zákazník přesměrován do online bankovnictví, po standardním přihlášení je mu nabídnut ke schválení předvyplněný platební příkaz. Zákazník nemá možnost měnit parametry příkazu jako je cena, bankovní účet příjemce nebo variabilní symbol, může takový platební příkaz pouze schválit. Schválení platebního příkazu probíhá stejně jako u jiných plateb v online bankovnictví dané banky. Banka nám následně odesílá potvrzení o úhradě a my vás online informuje o realizaci platby.

Je možné určit, které platební metody chci používat?

Ano, lze aktivovat jen určité platební metody.

Jak rychle vidím, že proběhla platba?

Informace o platbě probíhají online. Výměna dat probíhá pomocí komunikačního protokolu (API).

Co znamenají jednotlivé stavy transakcí?

  • OČEKÁVANÁ – nedokončená platba, je ve stavu kdy zákazník provádí doplnění údajů z platební karty nebo údajů pro přihlášení do online bankovnictví. Zatím nedošlo k potvrzení o zaplacení
  • NEZAPLACENÁ– platba byla zrušena či zamítnuta
  • ZAPLACENÁ– platba je potvrzená

Co znamenají jednotlivé stavy plateb?

  • PŘEVEDENÁ– potvrzená platba, která již byla zaslána na bankovní účet Klienta
  • REFUNDOVANÁ– transakce vrácená zpět zákazníkovi na základě reklamace

Jak rychle obdržím peníze na bankovní účet?

Platbu odesíláme obratem po připsání platby na náš účet, obvyklé do 3 pracovních dnů.

Jak probíhá vypořádání transakcí z platební brány?

Všechny provedené transakce jsou jednou denně sdruženy na centrálním účtu, ze kterého zasíláme hromadnou platbu spolu s detailním výpisem klientovi. Zasílaná platba obsahuje částku poníženou o poplatky z transakce.

Podporujete předautorizaci plateb?

Ano

Je platební brána optimalizovaná pro použití přes mobilní zařízení?

Ano

Je možné přes vaší platební bránu řešit vratky plátci (refundace)?

Ano.

Je možné přizpůsobení platební brány?

Ano. Standrdně nabízíme zobrazení loga vašeho obchodu v platební bráně. Jsme schopni zajistit i zásadní úpravy jak co do vizuální podoby brány, tak i co do funkčnosti, jako je například propojení na informační systémy zadavatele.

Mohu pod jednu smlouvu napojit více eshopů?

Ano, pod jedním IČ může být napojeno více eshopů, které jsou provozovány právě danou společností.

Jak je to s aktivačním poplatkem v případě, že mám Slovenskou mutaci na Slovenské doméně?

Aktivační poplatek se účtuje za každou jednu doménu zvlášť. Máte velké množství domén? Ozvěte se, vytvoříme pro vás speciální nabídku.

Jaké měny zpracováváte?

Procesujeme platby v těchto měnách: CZK, EUR, PLN, USD. Potřebujete akceptovat i jiné měny? Ozvěte se, navrhneme vám řešení na míru.

Jaké jazyky podporuje platební brána?

Nyní podporujeme češtinu, slovenštinu a angličtinu. Budete potřebovat jiné další jazyky? Ozvěte se, zařídíme.

Lze nahrávat výstupy z platební brány do účetnictví?

Ano. Každý den obdržíte výpis o převedených transakcích, který můžete importovat do svého účetního programu.

Máte v platební bráně řešenou elektronickou evidenci tržeb (EET)?

Ano. V klientském portálu můžete nastavit detaily pro evidenci tržeb v modulu EET. Komunikaci s finanční správnou pak pro vás zprostředkujeme vč. generování a zasílání účtenek.

Jak řešíte ochranu osobních údajů?

ComGate Payments vlastní licenci ČNB jako Platební instituce. V rámci dohledu ČNB splňujeme přísná kritéria pro nakládání s osobními údaji. Pravidla pro nakládání s osobními údaji najdete zde.

Zpracováváte nebo uchováváte údaje z platebních karet?

Ne. Komunikaci a platbu zprostředkováváme. Plátce zadává čísla z platební karty v zabezpečeném rozhraní třetí strany, např. banky.

Jakou formu zabezpečení při placení kartou používáte?

U všech plateb vyžadujeme uplatnění 3D secure tam, kde je tento způsob ověření možný.

Musí být plátce pro platbu přes platební bránu registrovaný?

Pro účely platby nikoliv. Registrace je vhodná na straně e-shopu z důvodu ověření plátce a jeho adresy pro zasílání zboží.

Jak složitá je implementace platební brány ComGate?

Kientům dáváme k dipozici implementační dokumentaci a po celou dobu také lokální podporu. Spolupracujeme s web developery abychom zprovoznění platební brány ještě více usndanili.