Testování platební brány ComGate

Testování platební brány ComGate probíhá v klientském portálu po nastavení propojení.

Pro testování nastavíme parametr „test“ na hodnotu „true“ při založení platby. V rámci testování není plátce směrován do žádné ze zapojených bank. Pro testování zaplacení resp. nezaplacení plateb je k dispozici tzv. virtuální provider (banka). V klientském portálu pak jsou k dispozici i výpisy testovacích plateb, nastavení propojení eshopu a logy komunikace.

Po přepnutí do produkčního provozu je i nadále možné využívat testovacího prostředí. Testovací a produkční platby jsou rozlišeny parametrem při zakládání platby.

Krok 1: platba ve stavu PAID

Stav PAID znamená Zaplacená platba. Platbu máme z banky potvrzenou, zboží nebo služby můžete expedovat.

V e-shopu vytvořte objednávku a přejděte k platbě. Zvolte libovolný způsob platby a zadejte svoji emailovou adresu (podle ní pak platbu najdete).

Zkontrolujte, že částka odpovídá částce z e-shopu. Zvolte možnost "Zaplatit" a klikněte na "Potvrdit". Systém Vás přesměruje zpět do e-shopu, kde najdete informaci o úspěšné platbě:

Krok 2: platba ve stavu CANCELLED

Po přesměrování zpět do e-shopu najdete informaci, že platba nebyla úspěšná.

Stav CANCELLED znamená Nezaplacená platba. Zákazník platbu zrušil, peníze nepřijdou, zboží, prosím, neexpedujte.

Opakujte krok 1 s tím, že na stránce testovacího providera nyní zvolte možnost "Storno":

Krok 3: platba ve stavu PENDING

Stav PENDING neboli očekávaná platba znamená, že na platbu čekáme. Zboží neexpedujte, platba v tomto okamžiku není potvrzená.

Opakujte krok 1 s tím, že na stránce testovacího providera nyní zvolte možnost "Čekat na výsledek":

Po přesměrování zpět do e-shopu najdete informaci, že výsledek platby zatím neznáme. V tomto stavu výsledek platby ještě neznáme a čekáme např. na připsání peněz na náš účet. Ještě nevíme, jestli se platba provede nebo nikoli.

Některé e-shopy místo emailu zákazníka (Plátce) při zakládání platby uvádějí svůj interní email. Je třeba počítat s tím, že v takovém případě nebude možné dohledávat platby podle emailu zákazníka. Dále pak zákazníkům nebudou odcházet automatické emaily o provedení platby. Kliknutím na symbol lupy ve výpisu plateb se zobrazí detail platby.

U plateb ve stavech PAID a PENDING zkontrolujte prosím (kliknutím na lupu), zda výpis komunikace obsahuje alespoň 4 záznamy, tj. 2 záznamy pro založení platby (REQUEST a RESPONSE) a 2 záznamy pro ověření stavu platby (REQUEST a RESPONSE). Pokud neobsahuje, znamená to, že e-shop stav platby neověřuje.

Pro simulaci přechodu platby ze stavu PENDING na PAID nebo CANCELLED je možné použít tlačítko v detailu platby.

Krok 4: ověřování výsledku platby

V seznamu transakcí můžete seřadit platby podle data, částky, ID zákazníka nebo statusu. Ve sloupečku zákazník bude emailová adresa, která byla uvedena při platbě.